Weekendje Driebelterveld

Gepubliceerd op 22 juni 2026 om 16:51

Landgoed Driebelterveld ligt midden in het bosrijke natuurgebied “Herikerberg” in Markelo.                                                                                   Op het landgoed staan 2 luxueuze B&B-gasthuizen. Wij mogen van 16-19 april 2026 verblijven in gasthuis Reebok.

Donderdag 16 april 2026

Vandaag is de dag dat we vertrekken naar Markelo. Elise heeft dit weekendje eind 2025 geboekt voor Arie zijn verjaardag. 🎉

April 2025 is Arie 65 geworden, maar door het overlijden van zijn moeder (6 dagen voor zijn verjaardag) hebben we daar niet bij stilgestaan. Elise vond echter wel dat 65 een bijzondere leeftijd is en had eind 2025 daarom een aantal nachten weg geboekt om er dan nu met zijn 66ste verjaardag bij stil te staan en wat extra's te doen.  Vandaag mag het feestvarken op zijn verjaardag de tassen in de auto gooien om er even een paar nachtjes tussenuit te gaan.

Rond 12 uur vertrekken we, we gaan 3 nachten, maar de auto is volgeladen. Waarmee dan?... horen we jullie denken, nou met al onze fotospullen, want de komende dagen hebben we namelijk ook nog 2 hutten geboekt in de buurt van Markelo. Dus ja dan heb je toch al snel een hele volksverhuizing 😂.

Rond 14.00 uur komen we aan bij het Landgoed en worden we welkom geheten door Rob, de eigenaar. We krijgen een rondleiding en uitleg van het huis. We krijgen ook te horen dat afwassen ten strengste verboden is en dat we de vuile vaat buiten in het krat mogen zetten, want Rob doet deze dagen de afwas voor ons. Wat een luxe! Het verblijf is gebaseerd op het B&B  concept, echter doordat wij vogelhutten geboekt hebben, zou dat inhouden dat we heel vroeg zouden moeten ontbijten, dat wilde we Rob ook weer niet aandoen en in overleg hebben we  voor 2 dagen ons ontbijt omgezet naar een lunch, die we dan mee kunnen nemen naar de vogelhutten. Rob neemt onze wensen op en gaat daarna voor ons naar de winkel om onze lunch te regelen. 

Wij kunnen ondertussen even heerlijk genieten van de tuin en alle vogels die we al voorbij zien komen. Normaal zitten er ook bosuilen in de tuin, maar helaas zijn ze dit jaar niet aan het broeden in de tuin. Het weer is overigens voortreffelijk en we kunnen dan ook gewoon heerlijk buiten zitten. De kippen die ons een vers eitje gaan geven de komende dagen komen ons als nieuwe gasten ook even begroeten.

 

Rob is inmiddels  weer terug van de winkel en komt onze lunch brengen, wat een luxe en we zullen de komende 2 dagen echt niet om komen van de honger, dat hebben we al wel gezien er zijn heerlijke broodjes, voldoende beleg, yoghurtjes, fruit en verse sinaasappelsap voor ons gehaald en natuurlijk eitjes van de eigen kippen. Nog even gezellig een praatje met Rob, die bioloog is en dat verklaard ook gelijk de liefde voor de natuur in de tuin. Op het terrein hangen diversen vogelkasten van Sovon en Rob verteld dat er in de tuin al meer dan 1000 jonge vogels zijn geboren sinds hij de tuin beschikbaar stelt voor de vogelonderzoeken van Sovon.

Zodra Rob door heeft dat wij vogelliefhebbers zijn, wordt direct de voederplaats voor het raam in orde gemaakt, het duurt dan ook maar een korte tijd, voor de vogels dit ook ontdekt hebben en het een drukte van belang is. Een tv hebben we niet nodig (was er wel gewoon hoor), maar al snel kunnen we de appelvink, koolmees, pimpelmees, roodborst, groenling, glanskop en grote bonte specht begroeten.

Elise heeft via Rob geregeld dat er een plek gereserveerd is in een restaurant in de buurt, waar we vanavond gaan eten. 

Rond 17.45 uur vertrekken we naar Diepenheim, waar Rob een plek geserveerd heeft bij restaurant den Haller. Het restaurant is gelegen naast een watermolen en heeft een mooi terras waar je zicht hebt op deze watermolen. Bij aankomst worden we welkom geheten en krijgt Arie de felicitaties voor zijn verjaardag ❤️. Omdat het nog goed weer is besluiten we de amuse die we van het huis krijgen buiten op het terras te nuttigen, om dan vervolgens voor ons voorgerecht naar binnen te gaan en daar de rest van de avond te vertoeven, want in de avonden koelt het nog wel snel af, het is tenslotte pas april. De amuse was luxe en heerlijk, dat smaakt naar meer. Het restaurant bevind zich in een oude omgebouwde Saksische boerderij, waar oudheid gecombineerd wordt met luxe en goed eten. Wij gaan vandaag voor een 3-gangen diner wat bestaat uit onderstaande gerechten

 

Voorgerecht

Chefs special, rosbief van boerderij hert, rucola, Caesar dressing, gekonfijte eidooier, knapperige Goude kaas en pijnpitjes

Hoofdgerecht

Malse filet van boerderij hert en een bieftartaar van boerderij hert met gebakken uitjes, een jus van truffel en cantharellen op gebakken asperges

Nagerecht

“Tompouce” à la Mats, krokant bladerdeeg, passiefruit bavarois,  mango-karamel saus en passie fruit sorbet ijs

 

Ja we zijn natuurliefhebbers, maar dat wil niet zeggen dat we ook niet houden van een heerlijk stukje vlees. Wat hebben we genoten, het eten was uitmuntend en het was heerlijk rustig in het restaurant. Als afsluiting krijgen we nog een heerlijk bakje koffie namens Rob. 

Ben je in de buurt, dan is dit restaurant echt een aanrader, voor diner, maar ook voor een lunch of gewoon een drankje op het geweldige terras. Rond 21 uur zijn we weer terug in ons huisje voor de komende dagen en kunnen we de spullen voor morgen nog even in orde maken en uitbuiken op de bank.

 

Vrijdag 17 april 2026

Vandaag staat de wekker op 05.45 uur, omdat we vandaag naar de Enterveen hut gaan. Deze hut hebben we vorig jaar voor de eerste keer bezocht en was ons zeer goed bevallen. Zo goed dat we deze hut elk jaar wel een keer willen bezoeken. En aangezien we nu in de buurt overnachten kunnen we dat direct prima combineren. 

Het huisje ligt heel dicht in de buurt van de hut, want we hoeven maar 10 minuten te rijden, dat is toch echt weleens lekker om niet eerst een uur in de auto te hoeven zitten voor je bij een hut aankomt. Hierdoor kunnen we ondanks niet supervroeg opstaan toch om 06.45 uur al bij de hut zijn.

Over de belevenissen in de hut hebben we een losse blog gemaakt die je via deze link kunt lezen.

We blijven tot 16.45 uur in de hut, waarna we weer naar het huisje vertrekken. 

Bij terugkomst genieten we nog even heerlijk van al het leven in de tuin. We hebben nog een praatje met Rob over onze belevenissen vandaag. Verder houden we een rustig avondje onder het genot van een stokbroodje met lekkers.

Zaterdag 18 april 2026

Voor vandaag staat de wekker om 05.30 uur, iets vroeger dan gisteren, maar we moeten nu ook iets verder rijden, maar met een 30 minuten nog steeds prima te doen. Vandaag staat  er een, voor ons, nieuwe hut op de planning om te bezoeken, namelijk HBN 7XL van Han Bouwmeester. Deze hut is recent helemaal vernieuwd, maar ook is er in de omgeving veel aangepast. Benieuwd of we hier iets van gaan merken. Rond 7.00 uur zijn we bij de hut, waar ons gelijk een grote verrassing te wachten staat, maar hierover kun je meer lezen in de review die we gemaakt hebben van ons bezoek. 

Ook deze dag blijven we tot 16.45 uur in de hut. Waarna we rustig teruglopen naar de auto. We hebben het heel mooi getimed, want als we bij de auto zijn begint het te regenen (en stevig ook)

Op de terugweg naar ons huisje, besluiten we direct even langs het cafetaria te rijden, zodat we ook vanavond iets te eten hebben, want koken doen we in zo'n weekendje dan weer niet. In de avond genieten we nog even van de rust, morgen is onze vertrek dag, dus we pakken ook nog even wat spullen in zodat dat alvast klaarstaat om morgen weer in de auto te zetten.

Zondag 19 april 2026

Vandaag is onze vertrek dag maar we kunnen gezien de laatste dagen toch nog een beetje uitslapen, we hoeven er niet voor 8 uur uit namelijk ;-) en vandaag kunnen we dan ook nog genieten van het ontbijt van Rob wat hij om 9 uur komt brengen. Heerlijk vers gebakken (en dus warm) brood, krentenbrood, gekookt eitje, verse sinaasappelsap, yoghurt met muesli en natuurlijk ook gewoon beleg in overvloed en ook nu weer heerlijk stukje fruit. We genieten heerlijk van al het lekkers en kunnen met een goed gevulde maag de auto gaan laden met onze spullen. Met het weer hebben we het de afgelopen dagen overigens gigantisch getroffen, want deze dag is er een kleine omslag in het weer, een prima dag om terug naar huis te rijden dus.

We bedanken Rob voor alle goede zorgen de afgelopen dagen en houden deze overnachtingsplek zeker op ons lijstje staan voor als we hier nog eens in de buurt willen zijn.


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Maak jouw eigen website met JouwWeb